fredag den 1. september 2017

Patlet og Thiglink = forfra

Nu har jeg prøvet krafterne med to nye undervisnings platforme. Patlet og thinglink.
Og jeg fik også til opgave at komme med bud til hvordan Patlet og Thinglink kunne anvendes i min undervisning sammen med de tre teorier illeris, Kolb og Wanger.

Jeg tænker at jeg vil rekflektere Patlet og Thinglink op sammen men en af hver teori.

Illeris

Illeris modelen sammen med Patlet kan jeg ikke se kunne vil fungere i min undervisning der hvor jeg er nu. Det kræver at den gruppe jeg har sammen sat ikke skiller sig så meget fra hinanden. Også det at det kun er en fra hver gruppe der kan skrive på platformen gør at alle ikke bare kan skrive løs. Og jeg synes generelt at Patlet ikke er særlig god.

Thinglink og Illeris kunne godt fungere i min undervisning. Det kræver at jeg som underviser får lavet en god side som eleverne kunne slide rundet i på siden. Det kræver meget arbejde i starten men jeg tænker også at jo mere jeg får brugt thinglink vil jeg hurtig kunne manure rundt på siden og lave nogle gode sider. Ligesom jeg gør med PowerPoint og Kahoot.


Kolb

Patlet og Kolb........
Generelt synes jeg at Patlet er et værktøj som jeg ikke kan bruge. Den er overflødig Jeg kan meget bedre bruge min whiteboard og mine farve tuscher. Og på den måde have styringen over hvor emnet er på vej den rigtige retning.    

Thinglink ville være et meget sjovt værktøj og bruge i undervisningen. Jeg tænker Thinglink som en videre udvikling af PowerPoint. Så og arbejde med Thinglink kan jeg bruge ret hurtig for den verden man skal gå ind i med at være kreativ som man skal være med PowerPoint  kan jeg hurtig lave en tranfer til thinglink. At kunne indsætte et konkret billede ind med flere valg muligheder til viden og information. De kan synes at billedet ikke er til at forstå til at starte med men jo længere de går ind i billederne kan de rent faktisk selv få en hura oplevelse i deres læring. 

Nu når jeg sku ikke mere idag.

















 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar