søndag den 24. september 2017

Intro af mig

Hej alle.

Jeg hedder Rasmus Reding uddannet cykel mekaniker. Jeg arbejder på TEC Hvidovre som cykel-faglærer. Jeg underviser lige fra GF2 til 4.Skoleperiode (som er svendeprøve hold).
Jeg går meget selv op i mtb i alle dens former få modeler for at nævne nogle er der enduro, downhill, xc, dirtjump.
Jeg kunne blive ved. Men de har alle en ting til sammen som er affjedring som er en vital komponent på cyklen. Hvis man ikke har formået at tilpasse sin affjedring på sin cykel kan det få cykel turen til at være dårlig oplevelse.
Det er blevet til i vores afdeling at hvis der er spørgsmål omkring affjedring skal man gå til mig for jeg ved det meste og hvis jeg ikke ved det kan jeg lyn hurtig ringe op til en som jeg ved ved det.

I min undervisning pÃ¥ TEC har jeg mange elever som er forskellige ikke bare som personer men ogsÃ¥ med hvilken værksteder de arbejde i. Derfor kan faget affjedring være lidt af et fag for nogle elever kun roder med nÃ¥r de kommer i skole. Men nu er det nu engang bestemt at de kan komme op i faget affjedring til deres svendeprøve. Men det skal ogsÃ¥ siges at der er elever som vil prøve og lave en karriere som mekaniker i udlandet (cykelbums). Og der er mange skisports steder som har sommer Ã¥ben for at cykelister kan cykle ned af bjerget og her skal der laves mange forgafler og affjedring som skal laves.   

Da jeg underviste i faget affjedring første gang for 4 år siden tænkte jeg før undervisningen at det skulle nok gå godt. Jeg have jo selv en stor passion for affjedring. Men til min overraskelse var der mange elever som ikke have samme passion for faget.
Så min udfordring var at hvordan jeg kunne viden ind i mine elever hoveder på en måde som fangede deres interesse.


           

Ingen kommentarer:

Send en kommentar